ترویج روحیه کارآفرینی در رسانه ملی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

ترویج روحیه کارآفرینی در رسانه ملی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

ترویج روحیه کارآفرینی در رسانه ملی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

محقق و پژوهشگر حوزوی در عرصه رسانه گفت: یکی از الزامات مهم در بحث اقتصاد مقاومتی، ترویج و نهادینه سازی روحیه کارآفرینی در رسانه ملی و دیگر رسانه های جمعی است.

 

 

به گزارش انجمن علمی اقتصاد اسلامی به نقل از حوزه، حجت الاسلام سید علی آتش زر  با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث شکل گیری اقتصاد مقاومتی در عرصه های گوناگون می شود، پرداخت رسانه ای و هنری به این مقوله کلیدی و بنیادین است و این که به خصوص در صدا و سیما و تولید برنامه های پرمخاطب به اصل کارآفرینی و ترویج این روحیه و فرهنگ در بین عموم مردم به طور جدی پرداخته شود.

 

وی با اشاره به این که ما در جامعه با وجود همه مشکلات اقتصادی، تولیدگران و کارآفرینان خوبی داریم که در عرصه فعالیتی خود بسیار موفق هستند، گفت: معرفی این کارآفرینان در راستای ترویج فرهنگ و روحیه کارآفرینی و خلاقیت در جامعه بسیار موثر است و رسانه ملی و دیگر انواع رسانه های جمعی باید در این جهت همت لازم را داشته باشند.

 

پژوهشگر مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما خاطرنشان کرد: یکی از مسایل مهم اقتصاد مقاومتی این است که مصرف گرایی صرف را در بین عموم مردم از بین برده و در مقابل ضرورت مصرف کالای داخلی را ترویج داده و روحیه کارآمدی و کارآفرینی را در جامعه مورد توجه ویژه قرار دهد تا شاهد تلاش همگانی در مسیر تقویت اقتصاد ملی باشیم.

 

وی همچنین گفت: یکی از الزامات این مهم ایجاد روحیه کار در بین مردم و ارزش دانستن کار و کارآفرینی است تا در سبک زندگی آن ها ، بحث کار اهمیت لازم را پیدا کرده و در برنامه های صدا و سیما به خصوص به آن به عنوان یک ضرورت جدی پرداخته شود.

 

 

 

.